Strona korzysta z ciasteczek w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do ciasteczek w Twojej przeglądarce. Rozumiem komunikat, zamknijPolityka prywatności
Cyfrowy Urząd Gminy Płośnica
Cyfrowy Urząd Gminy Płośnica
Nazwa usługi:
Umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami, Umorzenie odsetek, Odroczenie lub rozłożenie na raty terminu płatności podatku, Odroczenie lub rozłożenie na raty terminu płatności zaległości podatkowej wraz z odsetkami
1. Wniosek o udzielenie ulgi podatkowej - musi zawierać informacje identyfikujące wnioskodawcę oraz określony rodzaj ulgi i zobowiązań będących przedmiotem wniosku
2. Uzasadnienie wniosku - powinno zawierać okoliczności mające istotny wpływ na decyzję
3. Dokumentacja potwierdzająca trudną sytuację finansową, to jest udokumentowania przesłanki „ważnego interesu podatnika” lub „interesu publicznego” wynikającego z art. 67a ustawy – ordynacja podatkowa. O tego rodzaju przesłance mamy do czynienia w razie znacznego obniżenia zdolności płatniczych dłużnika spowodowanych zdarzeniem losowym (choroba, powódź, pożar itp.) lub gdy podatnik znalazł się w trudnej sytuacji życiowej, której nie mógł przewidzieć lub zapobiec.
Do wniosku należy dołączyć także dokumenty obrazujące sytuację finansowo – materialną, która przyczyniła się do utraty płynności finansowych: - zaświadczenia o dochodach podatnika i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym z zakładu pracy, ZUS, Opieka Społeczna, Powiatowy Urząd Pracy itp. - dokumenty potwierdzające wysokość wydatków ponoszonych przez stronę oraz wszystkich członków rodziny prowadzących wspólne z podatnikiem gospodarstwo domowe na utrzymanie domu - zaświadczenia o chorobie lub wypadku losowym spowodowanym utrata zdolności do zarobkowania - oświadczenie o posiadanych nieruchomościach oraz inne dokumenty mające bezpośredni związek ze sprawą.
4. Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą ubiegając się o ulgę podatkową, która stanowić będzie pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie zgodnie z ustawa z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 708 ze zm.) Rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 i Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.
Zobowiązany jest przedstawić wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy: 1) Wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie) jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w tym okresie albo oświadczenia o nie otrzymaniu takiej pomocy w tym okresie. 2) informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis (na podstawie wzoru określonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis)
5. Inne dokumenty mające bezpośredni związek ze sprawą.
Sposób załatwienia sprawy:
Umożliwia złożenie do wybranej instytucji publicznej wniosku w sprawie Umorzenia zaległości podatkowej wraz z odsetkami, Umorzenia odsetek, Odroczenia lub rozłożenia na raty terminu płatności podatku, Odroczenia lub rozłożenia na raty terminu płatności zaległości podatkowej wraz z odsetkami.
Wniosek obejmuje zobowiązania z zakresu: podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego osób fizycznych, podatku od podmiotów prawnych, opłat za posiadanie psów, podatku od środków transportu, innych opłat.
Skutkuje wydaniem decyzji o rozłożeniu na raty, odroczeniu terminu, umorzeniu zaległości, umorzeniu odsetek.
Opłaty:
Opłata za pełnomocnictwo (0.00 zł.) Musisz się zalogować aby dokonać płatności on-line
Czas załatwienia sprawy:
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania za pośrednictwem organu, który wydał decyzję do Samorządowego Kolegium Odwoławczego właściwego ze względu na położenie w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Odwołanie zgodnie z art.222 Ordynacji podatkowej powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i cel żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające odwołanie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 z późn. zm.) Ustawa Ustawa z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 708 z późn. zm.) Inne Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1407/2013 i Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis.